maandag 31 augustus 2009

Leve Belgacom !

Niet gedacht dat ik ooit zo'n blogtitel zou gebruiken, maar de lokale versie hier begint me tegelijkertijd goed te amuseren en behoorlijk de keel uit te hangen. Eigenlijk gaat het om een van de twee telecom’ers hier in Dubai. Om een vrije telecommarkt te hebben, is er een paar jaar geleden immers een tweede bedrijf gecreeerd. Met een korreltje zout te nemen, want beiden zijn eigendom van de overhead…

Soit, er is dus al een tijdje een aanvraag gaande voor telefoon-, internet- en televisieaansluiting. Zo ziet het e-mail pingpong-spelletje rond het telefoongedeelte van de afgelopen dagen er ongeveer uit:
* Ik wil een telefoonaansluiting in appartement X van gebouw Y.

> OK. Kan u mij een landlijnnummer geven?

* Hoe bedoelt u? Gewoon het nummertje dat ik vind op de aansluitingen in mijn appartement?

> Neenee, gewoon een werkend telefoonnummer bij u.

* Ehm, ik vraag net een telefoonaansluiting omdat er geen is die werkt.

> Ik bedoel eender welk vast nummer in uw gebouw.

* Ah? Geen probleem: de receptie in ons gebouw heeft nummer 04/123 45 67.

> Dat is een telefoonnummer van telecombedrijf B. Wij hebben er een nodig van ons telecombedrijf, A.

* Wat stelt u voor dat ik doe? Bij alle buren informeren in de hoop dat een van hun nummers een nummer van uw bedrijf is? Ik zou trouwens denken dat jullie zelf een lijst hebben van jullie telefoonnummers en de adressen waar die aangesloten zijn.

to be continued…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten