donderdag 20 augustus 2009

Culinaire heimwee

Neen, dit is geen verderborduurtje over het Lufthansa-ontbijt. Daar krijg ik alleen maar boze comments van en bovendien krijgen ze morgen gewoon opnieuw een kans om me culinair te verrassen.

Het begon op een Belgolux-feestje (= vereniging voor Belgen & Lux'ers in Dubai), waar iemand me vertelde dat ze - als tegenprestatie om bij haar te logeren - aan al haar Belgische logees vroeg om een pot mayonaise en/of speculaaspasta mee te brengen, omdat je die niet vindt in Dubai.

En het bleek geen alleenstaand geval te zijn. Toen ik naar Belgiƫ vertrok voor een paar dagen, werd ik door een collega gevraagd om iets mee te nemen als ik terugkwam. Jan, als je dit leest: je kg gesneden Jempy Honingkoek ligt klaar om vanavond mee in de valies te belanden!

Zelf heb ik nog geen echt culinair gemis ervaren, al was ik er bij mijn thuiskomst zaterdag als de kippen bij om 's avonds een pakje friet te eten. Het wordt natuurlijk niet eenvoudig om logees te vragen om dat mee te brengen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten