dinsdag 18 augustus 2009

Beste minister Q...

Ik wil u van harte bedanken voor de administratieve vereenvoudiging waarvan ik dezer dagen hard geniet. Ik ben dan ook zeer blij dat u dit thema voortaan vanop een ministerstoel kan behartigen en niet meer vanuit zo'n ordinaire portefeuille van staatssecretaris.

Mijn diploma bruikbaar maken kost me vandaag immers nog slechts drie eenvoudige stappen:
1°a) Het originele diploma laten valideren door de Vlaamse overheid (de onderwijsinstelling en haar opleidingen werden reeds gecertifieerd, maar je kan niet zeker genoeg zijn) OF

1°b) Een voor eensluidend verklaard afschrift van het originele diploma aanvragen bij de gemeentelijke overheid. Voor dit specifieke doel volstaat de handtekening van een gemachtigd ambtenaar uiteraard niet, enkel schepen of burgemeester kan zo'n gewichtige handtekening plaatsen. Alvast bedankt voor uw geduld en begrip tijdens de vakantieperiode. UPDATE: Mijn welgemeende excuses zijn hier op hun plaats. Heb hiernet telefoon gekregen van de gemeentediensten: de documenten zijn klaar en ik kan ze vandaag tot 19h00 ophalen!

2° Breng het resultaat van stap 1 naar de Federale OverheidsDienst voor Buitenlandse zaken, alwaar een federale stempel met wat geluk en een kleine bijdrage gezet zal worden.

3° Breng het resultaat van stap 2 naar het consulaat van de Verenigde Arabische Emiraten, waar men opnieuw een stempel zal zetten mits een wat grotere bijdrage.

4° Geef het consulaat minstens een dag de tijd om de stempel te zetten en de inkt te laten drogen, alvurens zich opnieuw daarheen te begeven om het eindresultaat van deze pijnloze procedure op te halen.

Pfff...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten