donderdag 6 augustus 2009

Thank God it's Thursday !

Kijk, da's nu 1 van die voordelen van in Dubai te werken: het weekend start op donderdagavond! Vooraleer jullie jaloerse comments beginnen te schrijven of halsoverkop one way vliegtickets boeken: dat betekent wel dat ik al vrolijk terug aan het werk ben als jullie op zondagochtend rustig pistoleekes eten of nog wat "knuffelen" ;-)

Soit, eigenlijk is deze weekendregeling een compromis in functie van samenwerking met de Westerse economische wereld: vroeger was het hier immers weekend op donderdag en vrijdag, met als religieuze hoogtepunt van de week het vrijdagmiddaggebed. Het ideale moment hier trouwens om zelf boodschappen te gaan doen, aangezien er dan bijzonder weinig volk in de winkels rondloopt.

Wat er voor mij op het programma staat dit weekend? Ik heb vanavond de sleutel van ons appartement gekregen en dus kan ik kamers gaan opmeten. Daarna op meubeljacht voor de basics, zodat ik zo snel als mogelijk de hotelkamer kan ruilen voor een eigen stek.

2 opmerkingen:

  1. ik doe mee! bij mij begint het weekend ook op donderdag.
    Maar het duurt wél tot zondagavond, nénénénénéé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen