vrijdag 9 oktober 2009

Mijn dirham begint te vallen...

Nadat ik de afgelopen 6 dagen zo'n 80 uur - heb het ten behoeve van deze blog effe geteld en ik stond stomverbaasd - gewerkt heb, begint het me te dagen... misschien ligt het niet enkel aan de omgeving?

Ja, er is natuurlijk heel veel tegelijk aan de hand en als je 't mij vraagt, trekt onze HR-afdeling echt nog niet op te veel momenteel. Maar ik zal toch es moeten leren om mijn veldslagen te kiezen en niet op alle fronten tegelijk te vechten. Als ik dit tempo op lange termijn aanhoud, sneuvel ik.

Het besef is er al, nu mijn eigen wijze raad nog omzetten in de praktijk. Je kan niet alles veranderen op een paar maanden. Waarom zit ik trouwens zo overdreven te knallen als ik weet dat het binnen een paar maanden gedaan is? Tijd voor wat zelfbescherming, maar da's makkelijker gezegd dan gedaan...

1 opmerking:

  1. Volgende concrete tips uit een boek over time management zullen zeker helpen ;-) :

    * Zeg gerust eens vaker "neen" wanneer een collega u een kleine dienst vraagt of wanneer een klant u na het werk opbelt
    * Voordat u haastig van het werk naar huis vertrekt , moet u in alle rust de dag beƫindigen en uzelf geestelijk voorbereiden op de thuisreis, de avond en uw vrije tijd.
    * Reserveer een rustig uurtje
    * Gebruik een planningtool (kalender, pda, smartphone, ...)

    BeantwoordenVerwijderen