donderdag 3 september 2009

Een IKEA-wedstrijdje

Als je zo redelijk wat van je tijd alleen doorbrengt, begin je vanzelf strategieën te ontwikkelen om jezelf te entertainen. Vanavond was het weer prijs toen ik naar IKEA ging om nog wat spullen te kopen (nothing fancy: WC-borstels, badmatten en van dat fraais...).

Soit, ik vraag me toch af wie al die productnamen daar verzint? (vooraleer je je gele briefkaart verstuurt, dit was nog niet de prijsvraag). Wie komt er op: een vaas "Vasen" noemen, een grillpan "Grilla" of een tafellamp "Lampan"? Van de iets minder doorzichtige soort hebben we de kapstok "Portis" (waarom geen portemonnee "Fortis"?) of de messenset "Hakke".

Mijn absolute topfavoriet tot nu toe is de kurkentrekker "Groggy": je weet van bij het begin waar het zal eindigen... En hier komt de prijsvraag: wie vervangt mijn Groggy-favoriet door een nog betere vondst? Ik weet nog niet wat de prijs precies wordt, maar beloof wel dat je hem zelf in mekaar zal steken!

2 opmerkingen:

  1. toch een beetje akelig, dat stripje (mannenhumor zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, 't was deze of de intussen door overexposure aangetaste cartoon over solliciteren bij IKEA: "Welkom, monteer uw stoel en zet u neer" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen