donderdag 30 juli 2009

Geen gebrek aan contrasten

...en dan heb ik het niet eens over de omschakelingen tussen werkcomputer en Blackberry enerzijds (QWERTY-keyboard) en mijn eigen portable anderzijds (good old AZERTY). En ook over de temperatuurverschillen tussen binnen en buiten - ze overdrijven hier doorgaans lichtjes met de airco - ga ik het niet hebben (al heb ik beiden toch fijntjes vermeld :-)

Ik denk wel aan mijn wandelingetje van vanavond, langs en onder de grandeur van de Emirates Towers en het Dubai International Financial Centre, om nadien ergens bij één of andere Indiër uit een plastieken bord met dito bestek te eten voor minder dan 20 dirham (voor de gemakkeljkheid: 5 €).

Of nog mooier: effe een luchtje scheppen (klinkt beter dan een sigaret roken) voor mijn hotel en tegelijkertijd nogal verschillend volk te zien aankomen voor een avondje uit. De hippe ladies met weinig verhullende "kleedjes" voor nachtclub "Zync" en de van kop tot teen in burka gehulde emirati (emirata voor vrouwen?) die naar één van de twee trouwfeesten vanavond komen.

By the way: die twee feesten zijn er voor hetzelfde koppel, die mekaar pas te zien krijgen nadat elk met de eigen gendergenoten gefeest heeft (en dat kan wel es lang duren). Na hun periode van kuisheid zou ook dat wel eens voor contrast kunnen zorgen in de komende dagen, het weze hun gegund...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten